1. Będąc współwłaścicielką  dwóch dużych hoteli jaki styl kierowania ludźmi preferujesz i uważasz za skuteczny ?

Bardzo trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Jeśli chodzi o moje preferencje, to najbardziej odpowiada mi styl zwany zintegrowanym. Wierzę, że ludzie chcą i potrafią dobrze pracować, a ich talenty należy pielęgnować. Angażuję ich więc stosownie do możliwości, predyspozycji dbając o zapewnienie im satysfakcji z wykonywanych zadań. Każdy człowiek jest inny więc traktuję ludzi indywidualnie. Interesuje mnie nie tylko jak ktoś pracuje, ale również jego zainteresowania w czasie wolnym.
Zarządzanie stylem zintegrowanym jednak nie zawsze jest skuteczne, są osoby, które potrzebują lidera autokratycznego, wyznaczania wręcz narzucania jasno celów.

2. Jakie osoby mogą znaleźć prace w Twoich hotelach i dlaczego właśnie na takich pracowników postawiłaś?

Pracę mogą u nas znaleźć wszyscy, którzy pracować chcą, ale tak naprawdę, hahahah… Zatrudniamy recepcjonistki, kelnerów, kucharzy, jest serwis sprzątający, osoby odpowiedzialne za sprzedaż, marketing, reklamę, PR, są kosmetyczki, masażyści, ratownicy wodni, zatrudniamy ekipę budowlano-remontową i oczywiście dział administracyjno-księgowy.
Na tych stanowiskach zatrudniamy różne grupy społeczne. Oprócz naszych rodaków pracujemy w towarzystwie obcokrajowców np. z Indii, Egiptu czy Filipin, są osoby z Ukrainy, ale dajemy również szansę np. więźniom osadzonym w areszcie śledczym. Panowie w naszych hotelach pracują przy remontach czy inwestycjach budowlanych. Są to osoby bardzo zdyscyplinowane, pracowite zdarza się że „wydajniejsze" od nazwijmy cywilów ;-).
Każdym działem zarządza menadżer, który ma swobodę w doborze ludzi do swojego zespołu. W sumie w zatrudnieniu mamy około 160 osób.

3. Dużo pracy oznacza najczęściej potrzebę relaksu, wypoczynku i uchwycenia względnej równowagi pomiędzy życiem rodzinnym a zawodowym. Jak to jest w Twoim przypadku?

Tak, pracy jest dużo w branży hotelowej zwłaszcza wtedy, kiedy paradoksalnie nasi goście u nas odpoczywają. Pracochłonne jest zapewnienia wysokiego serwisu o standardzie 4 gwiazdek, ale  jest to możliwe dzięki odpowiednim ludziom zatrudnionym na odpowiednich stanowiskach. Ludzi, którzy kochają to co robią, a  ja uwielbiam swoją pracę i również w niej odpoczywam hahaha….  ale wracając do pytania życie rodzinne dzielę na połowę z życiem zawodowym. Czasem jest to trudne jednak - możliwe. Wyjeżdżam na urlop kilka razy w roku licząc wyjazdy weekendowe. Wtedy ładuję baterie, W sposób świadomy staram się nie myśleć, nie mówić o pracy. Odcinam się od spraw dnia codziennego i korzystam z wolności wysypiając się, uprawiając różne aktywności w zależności od pory roku i zainteresowań współtowarzyszy wypraw.  Na co dzień relaksuję się oglądając filmy, podczas treningu na siłowni czy jazdy na rolkach.

Agnieszka Łapaj - Grupa Łapaj Hotele

Rozmowę przeprowadziła Iwona Tyrna-Łojek właścicielka marki "Kultura sukcesu" oraz firmy szkoleniowej AKREO, założycielka Klubu Kobiet Biznesu "Kultura Sukcesu".